Bayram tatili öncesi milyonları ilgilendiren karar! Ücret iadesi zorunlu oldu
Kurban Bayramı öncesi milyonlarca kişi bilet fiyatları sorgulamaya başladı. Konuyla ilgili ise yeni bir düzenleme devreye giriyor. Yeni yönetmeliğe göre şehirler arası otobüs seferlerinde yolcular, hareket saatine 12 saat kalana kadar biletlerini kesintisiz iade edebilecek. İşte detaylar...
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bayram öncesi düğmeye bastı. Bakanlık tarafından hazırlanan "Karayolu Taşıma Yönetmeliği'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik", Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yönetmeliğe ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, düzenlemeyle sektörel ihtiyaçlar, dijitalleşme hedefleri ve operasyonel verimlilik doğrultusunda kapsamlı değişikliklere gidildiğini aktardı.
Yapılan düzenlemelerle birlikte, kara yolu taşımacılığında hizmet kalitesinin artırılacağını ve sektörde uygulama birliğinin güçlendirileceğini belirten Uraloğlu, kara yolu taşımacılığında vatandaşların haklarını daha güçlü şekilde koruyan, sektörün ihtiyaçlarına daha hızlı cevap veren ve dijitalleşmeyi merkeze alan yeni bir dönemi başlattıklarını vurguladı.
Uraloğlu, taşımacıların terminallerde yaşanan yoğunluklardan etkilenmesinin önüne geçmek amacıyla, terminallerde yer bulunamaması halinde yerel makamlarca tahsis edilen veya gösterilen alanların kullanılabilmesine yönelik yasal altyapıyı oluşturduklarını ifade etti.
BAYRAM TATİLİ ÖNCESİ MİLYONLARI İLGİLENDİREN KARAR! ÜCRET İADESİ ZORUNLU OLDU
Vatandaşların bilet iadesinde yaşanan zorunların giderilmesi için düğmeye bastıklarını ifade eden Bakan Uraloğlu, "Vatandaşlarımızın mağduriyet yaşamaması adına şehirler arası otobüslerde, hareket saatine 12 saat kalana kadar tam ücret iadesi yapılmasını zorunlu hale getirdik. Ayrıca, sefer başlayana kadar açık bilet düzenlenmesi zorunlu olacak. Otobüs firmalarının, ücret tarifelerini Bakanlığa önceden bildirebilmesine imkan sağlandı. Firmalar, azami 1 ay sonrasına kadar geçerli olacak tarifeleri, sisteme tanımlayabilecek ve gerekli durumlarda 10 gün içinde düzeltme başvurusu yapabilecek." dedi.
Sürücüler için uygulanan yaş sınırlarının genel mevzuat hükümlerine bırakıldığına değinen Uraloğlu, muayenesi bulunmayan taşıtların yetki belgesine kayıtlı olsa dahi trafik güvenliği gerekçesiyle yurtdışına çıkışına izin verilmeyeceğini vurguladı.