Yusuf Tekin'den erken yaşta yüksek öğretim yanıtı: Değerlendiriyoruz
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin zorunlu eğitim yaşının daha erken dönemlere çekilmesi tartışmalarına "Değerlendiriyoruz" yanıtını verdi.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, AK Parti Grup Toplantısı öncesinde soruları yanıtladı.
Üniversiteye giriş yaşına yönelik konuşan Bakan Tekin şu ifadeleri aktardı;
ERKEN YAŞTA YÜKSEKÖĞRETİM KONUSU
"Biz 12 yıllık zorunlu eğitimi tartışırken şöyle söylemiştim: artık çocuklarımızın bilgiye erişiminin çok kolay olduğu bir dönemde daha erken yaşlarda yükseköğretime devam edilebilmesi lazım. Zorunlu eğitimin yaşının biraz daha erken dönemlere çekilmesiydi tartışma. Hala kamuoyundaki bu tartışmaları izliyoruz, bakıyoruz, değerlendiriyoruz."
Tekin, rotasyonla ilgili bir çalışma olup olmadığı yönündeki soruya karşılık da bu konudaki çalışmaları gerekli ortamlarda dile getirdiğini aktardı.
"DEĞERLENDİRMELER YAPILIYOR"
Ara tatilin kaldırılıp kaldırılmayacağının sorulması üzerine Tekin, şunları kaydetti:
"Sadece ara tatiller üzerinden okumayın. Biz attığımız her adımı, Bakanlık içerisinde her genel müdürlük bünyesinde var olan izleme ve değerlendirme daire başkanlıkları üzerinden takip ediyoruz. Yapılan şeyin, arzu ettiğimiz sonuçları, pedagojik açıdan pozitif sonuçlar doğurup doğurmadığını, bütün bunları değerlendiriyoruz. Her kararımız için geçerli bu. Ara tatiller de bunun içerisinde. Arkadaşlar değerlendirmelerini yapıyorlar, yaptıktan sonra kararımızı arkadaşlarla paylaşırız. Şimdi güzel olan şey şu: bu ara tatil döneminde öğretmen arkadaşlarımız okula gelmeden online olarak yapacaklar (seminer), onu kendilerine duyurduk zaten."