Yurt dışı telefonda yeni dönem! 1 Mayıs'ta sona eriyor
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), yurtdışından getirilen telefonlarda uzun süredir devam eden çift IMEI suistimalini sona erdiriyor. 1 Mayıs 2026 itibarıyla usulsüz kayıtlı binlerce telefonun Türkiye şebekelerine erişimi tamamen kapatılacak. İşte detaylar...
BTK, bu yılın başından itibaren aynı pasaportla kaydedilen ikinci cep telefonlarının 120 günlük geçiş süresi sonunda devre dışı bırakılacağını duyurmuştu. Bu süre 1 Mayıs’ta doluyor.
1 OCAK'TAN BERİ TAKİPTE
BTK, 1 Ocak 2026’dan itibaren çift IMEI yöntemini mercek altına aldı. Yurtdışından telefon getiren bazı kişilerin, çift SIM’li cihazlardaki ikinci IMEI numarasını farklı telefonlar için kullanarak sistemi kandırdığı tespit edildi.
Bu yöntemle kullanıcılar, 3 yılda bir geçerli olan “tek pasaporta tek telefon” kuralını aşarak aynı anda birden fazla telefonu kayıtlı gibi gösteriyordu. Böylece ikinci telefon için kayıt ücretini ödemeyerek devlete vergi kaybı yaşatıyorlardı.
TEK PASAPORT ÇİFT IMEI DÖNEMİ SONA ERİYOR
Yapılan teknik incelemelerde, cihazın gerçek IMEI’si yerine başka bir telefona ait IMEI’nin kullanıldığı yüz binlerce cihaz net şekilde belirlendi. BTK, bu IMEI’leri usulsüz kayıt kapsamında değerlendirdi.
Usulsüzlük tespit edilen cihazlara yıl başında SMS ile bildirim gönderildi. Telefonların ilk etapta 120 gün süreyle açık bırakılmasına karar verildi. Bu süre 1 Mayıs 2026’da sona erecek.
Kaynak: Sabah