Türk çileği 40 farklı ülkeye ihracat edildi
Türkiye’nin taze ve dondurulmuş çilek ihracatı 2026’nın ilk dört ayında güçlü büyüme gösterdi. Yaklaşık 40 ülkeye yapılan ihracatta gelir artarken, sektör temsilcileri Türk çileğinin küresel pazardaki konumunun güçlendiğini belirtti.
Taze ve dondurulmuş olarak yaklaşık 40 ülkeye ihraç edilen Türk çileği, 2026 yılının Ocak-Nisan döneminde ihracat gelirlerinde dikkat çekici artış kaydetti. Türkiye genelinde çilek ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 56 yükselerek 20 milyon 871 bin dolara ulaştı. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Cengiz Balık, Ege Bölgesi’nin aynı dönemde yüzde 50 artışla 4 milyon 676 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini açıkladı. Balık, 2026’nın ilk dört ayında 6 bin 608 ton taze çilek ihraç edildiğini belirtirken, miktar bazında yüzde 32 düşüş yaşandığını ifade etti. Bu gerilemede ürün arzındaki düşüş, iç piyasadaki yüksek fiyatlar ve üretim koşullarının etkili olduğunu kaydetti.
RUSYA İLK SIRADA YER ALDI
Türkiye’nin taze çilek ihracatının yüzde 69’u Rusya’ya yapılırken, Gürcistan, Irak ve Malezya öne çıkan diğer pazarlar arasında yer aldı. Dondurulmuş çilek ihracatı da güçlü büyümesini sürdürdü. Türkiye’nin dondurulmuş çilek ihracatı yılın ilk dört ayında yüzde 44 artarak 59 milyon dolara yükseldi. Kanada, yüzde 100 artışla 16 milyon dolarlık hacimle ilk sırada yer aldı. Almanya, ABD ve İtalya da başlıca ihracat pazarları arasında sıralandı. Ege Bölgesi’nden gerçekleştirilen dondurulmuş çilek ihracatı ise 5 milyon dolar oldu. Türkiye’de çilek üretimi 2024 yılında 606 bin ton, 2025 yılında ise 595 bin ton olarak gerçekleşti. Türkiye, dünya çilek üretiminde Çin, ABD, Mısır ve Meksika’nın ardından beşinci sırada bulunuyor.