''Sıfır Atık Kültürünü Hep Birlikte Büyüteceğiz''
Sultanbeyli çevre ve sıfır atık festivali başladı. Festival 16 Mayıs'a kadar sürecek
Sultanbeyli Belediyesi tarafından düzenlenen Sultanbeyli Çevre ve Sıfır Atık Festivali, Sultanbeyli Meydan Park’ta başladı. Festivalin açılış programına; Sultanbeyli Belediye Başkanı Ali Tombaş’ın yanı sıra Türkiye Çevre Ajansı Başkanı Nurullah Öztürk, İstanbul İl Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürü M. Ejder Batur, Sultanbeyli Kaymakamı Kemal Şahin, akademisyenler, çevre aktivistleri, çevre ve sıfır atık alanında faaliyet gösteren STK temsilcileri ile çok sayıda vatandaş katıldı.

“SIFIR ATIK KÜLTÜRÜNÜ SULTANBEYLİ’DE HEP BİRLİKTE BÜYÜTECEĞİZ”
Sıfır atık anlayışının yalnızca atıkları ayrıştırmaktan ibaret olmadığını belirten Başkan Tombaş, çevre bilincinin şehirlerin geleceği açısından büyük önem taşıdığını ifade etti. Başkan Tombaş, “Sıfır atık, döngüsel ekonomi, iklim politikaları ve enerji verimliliğini bir bütün olarak ele alıyor; ilçemizde bu alanda önemli çalışmalar yürütüyoruz. Geçen yıl Kompost Tesisimizi hizmete açmıştık. Bu yıl da Atık Getirme Merkezi ve Ayrıştırma Tesisimizi hizmete açtık.” dedi.

16 MAYIS’A KADAR SÜRECEK
Hem eğlenceli hem de öğretici etkinliklerin yer aldığını belirten Tombaş, “Çevreye duyarlı, kaynaklarını bilinçli kullanan ve geleceğine sahip çıkan bir toplum olmak hepimizin ortak sorumluluğudur. Bu sorumluluk bilinciyle düzenlediğimiz festivalde 7’den 70’e herkese temiz çevre, temiz gelecek ve sıfır atık kültürünü aşılmayı hedefliyoruz. Deneyim atölyelerinden bilim gösterilerine, söyleşilerden yarışmalara kadar birbirinden özel etkinliklerin yer alacağı ve 16 Mayıs’a kadar sürecek festivalimize tüm hemşehrilerimizi bekleriz.” İstanbul İl Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürü Sn. Maliki Ejder Batur, çevre bilincinin özellikle küçük yaşlarda kazandırılmasının önemli olduğunu belirterek, Sıfır Atık Projesi’nin güçlü bir çevre hareketine dönüştüğünü ifade etti. Batur, bu anlamlı program için Sultanbeyli Belediye Başkanı Ali Tombaş’a teşekkür etti.

Sultanbeyli Belediyesi tarafından çevre duyarlılığını artırmak ve sıfır atık bilincini yaygınlaştırmak amacıyla düzenlenen ‘Sultanbeyli Çevre ve Sıfır Atık Festivali’ başladı. Açılış töreninde konuşan Sultanbeyli Belediye Başkanı Ali Tombaş, “Deneyim atölyelerinden bilim gösterilerine, söyleşilerden yarışmalara kadar birbirinden özel etkinliklerin yer alacağı ve 16 Mayıs’a kadar sürecek festivalimize tüm hemşehrilerimizi bekleriz.” dedi.