Doğacak bebeğinize ilk altın devletten
2021 yılı asgari ücretinin belirlenmesiyle birlikte pek çok ödeme ve borçlanma da değişti. Bunlar arasında annelere ödenen doğum yardımları da bulunuyor. Çalışan annelere iş göremezlik ödeneği ödenirken, çalışmayan annelere devlet süt parası ve doğum yardımı yapıyor. Peki bu ücretler ne kadar? İşte detaylar..
1
10
2020 yılının sonunda belli olan asgari ücret birçok ödemedede değişime neden oldu. Asgari ücret, brüt 3.577,50 TL, net 2.825,90 TL olarak uygulanıyor. Borçlanma ve ödemelerde ise brüt asgari ücret baz alınıyor.
2
10
Asgari ücretin artması ile birlikte annelere ödenen doğum paraları da arttı. Çalışan annelere iş göremezlik ödeneği verilirken, çalışmayan annelere doğum yardımı ve süt parası ödeniyor.
3
10
Yeni Asır gazetesinden Faruk Erdem, annelere yapılan desteğin ayrınılarını kaleme aldı. Ülkemizde annelere pek çok konuda destek verildiğine dikkat çeken Erdem, bunların başında doğum yardımları ve izinlerin geldiğini belirtti.
4
10
Çocuğu olanlara doğum yardımı ve emzirme ödeneği verildiğinin altını çizen Erdem; çalışanlara doğum izninde oldukları sürenin parasının da devlet tarafından ödendiğini hatırlattı. İşte merak edilen konunun detayları...
5
10
Anneler eğer çalışıyorlarsa doğumdan önce 8 ve doğumdan sonra 8 hafta olmak üzere 16 hafta izinli sayılıyorlar. Bu süre doktor raporlarıyla uzatılabiliyor.
6
10
Ayrıca anneler doğumdan sonra işe başladıklarında süt izni de kullanabiliyor. Yine isteyen anneler çocuk sayısına göre belli bir süre yarım mesai çalışıp tam maaş alabiliyor.
7
10
Ayrıca ücretsiz izin de kullanabiliyor. İzinli ya da raporlu olduğu 16 hafta ya da bir başka ifadeyle 112 gün süresince ise annelere iş göremezlik ödeneği veriliyor.
8
10
ÖDENEKLER ZAMLANDI
Yeni yılda asgari ücretin artmasıyla iş göremezlik ödeneğinin en az tutarı da arttı. Asgari ücretlinin iş göremezlik ödeneği bin 580 lira artışla 7 bin 324 liradan 8 bin 904 liraya yükselmiş oldu.
9
10
İLK ALTIN DEVLETTEN
Çalışsın-çalışmasın tüm annelere verilen doğum yardımının tutarı ise ilk çocuk için 300, ikinci çocuk için 400, üçüncü ve sonraki çocuklarda 600 lira.
10
10
Her yıl bu ödenek yeniden belirleniyor. 2020'de tutar 202 liraydı. Bu yılın tutarının 225 lira olarak açıklanması bekleniyor. Buna göre, ilk çocuğunu dünyaya getiren asgari ücretli bir anne devletten 9 bin 429 lira destek alabilecek.