Çalışana da işsizlik maaşı alana da zam geliyor!

Çalışanlara her ay verilen AGİ ile işsizlere ödenen maaş, asgari ücret zammıyla artacak. Net ücret 2 bin lira olursa; AGİ 189-322 lira, işsizlik maaşı da bin 5-2 bin 10 lira aralığına çıkacak.

SuperHaber Mobil
HABERİN DOĞRUSU CEBİNİZDE!

Son dakika gelişmelerini, özel haberleri anlık bildirimle ilk siz öğrenin.

SuperHaber Mobil Uygulaması
Çalışana da işsizlik maaşı alana da zam geliyor!

Ocak ayıyla birlikte herkesin geliri artacak. Özellikle asgari ücretteki artış şimdiden gündeme oturdu. Sendikalar, artışın ocak beklenmeden yapılmasını talep ederken; halen bin 603 lira olan net asgari ücret için 2 bin lira (brüt 2 bin 532) seviyesi konuşulmaya başlandı. Asgari ücretteki artış, çalışanlara ve işsizlere yapılan ödemeleri de artıracak. Çalışanlara her ay verilen Asgari Geçim İndirimi'nin (AGİ) tutarı çalışanın medeni durumuna, çocuk sayısına göre değişiyor. AGİ tutarı halen 152,21 ile 258,76 lira arasında bulunuyor.

BİN 5 İLE 2 BİN 10 LİRA ARASINDA DEĞİŞİYOR

Asgari ücret brüt 2 bin 532 lira olursa, AGİ 189,90 ile 322,83 lira aralığına yükselecek. İşsizlik maaşı da halen en düşük 805,63, en yüksek bin 611 lira 28 kuruş olarak uygulanırken; brüt asgari ücret 2 bin 532 lira olursa en düşük maaş bin 5 lira 11 kuruşa, en yüksek maaş da 2 bin 10 lira 23 kuruşa çıkacak.