Asgari ücrette 17 bin lira sinyali! SuperHaber'e özel açıklamalar...
Yeni asgari ücretin belirlenmesine yönelik süreç devam ediyor. Önemli bir işçi sendikaları konfederasyonunun başkanı SuperHaber'e özel açıklamalar yaparak asgari ücretin net 17 bin liraya çıkmasının muhtemel olduğunu ileri sürdü. İşte detaylar...
1
7
Yaklaşık 7 milyon asgari ücretli çalışan başta olmak üzere, toplumun genelini ilgilendiren yeni asgari ücretin belirlenmesine yönelik süreç devam ediyor.
2
7
Asgari ücret şu anda brüt 13 bin 414 Türk Lirası (TL), vergiler ve kesintiler düştüğünde ise net 11 bin 402 TL olarak uygulanıyor.
3
7
SUPERHABER'E ÖZEL AÇIKLAMALAR
Önemli bir işçi sendikaları konfederasyonunun başkanı, asgari ücretin net 17 bin liraya çıkmasının muhtemel olduğunu ileri sürdü.
SuperHaber’e konuşan Konfederasyon Başkanı, “Toplantıda Türk-İş rakam telaffuz etmedi. Ama açlık sınırı olan 14 bin 250 lirayı kabul etmeyeceklerini açıkladı. Bu nedenle asgari ücretin net 17 bin lira olabileceği konuşuluyor” dedi.
4
7
Asgari ücrete 2024 yılı için yüzde 30 zam gelmesi durumunda brüt 17 bin 438 TL, net 14 bin 882 TL olacak.
Zammın yüzde 35 oranında gerçekleşmesi halinde brüt asgari ücret 18 bin 109 TL‘ye yükselecek, net olarak ise 15 bin 392 TL olacak.
Yüzde 40 zam gelmesi durumunda ise brüt asgari ücret 18 bin 779 TL olacak, işçinin cebine ise 15 bin 962 TL girecek.
Yapılacak zammın yüzde 45‘i bulması durumunda brüt asgari ücret 19 bin 450 TL olacak, net asgari ücret ise 16 bin 532 TL‘ye yükselecek.
Zammın yüzde 50 oranında gerçekleşmesi halinde brüt asgari ücret 20 bin 121 TL‘ye yükselecek, net olarak ise 17 bin 103 TL olacak.
Asgari ücrete yüzde 55 zam gelmesi durumunda brüt 20 bin 791 TL, net 17 bin 673 TL olacak.
5
7
İlk toplantısını 11 Aralık'ta, ikinci toplantısını 18 Aralık'ta Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nda yapan Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nda, taraflar müzakerelerini sürdürüyor.
Bu kapsamda, işçi ve işveren tarafının, görüşmelerde belli bir aşamayı geride bıraktığı öğrenilirken, nihai kararın, devam eden pazarlıkların ardından gelecek haftanın ilk günlerinde açıklanması bekleniyor.
6
7
Asgari ücret net 11 bin 402 lira
Asgari ücret, bir işçi için aylık brüt 13 bin 414 lira 50 kuruş, vergiler ve kesintiler düştüğünde net 11 bin 402 lira 32 kuruş olarak uygulanıyor.
Asgari ücretin işverene toplam maliyeti, bir işçi için 15 bin 762 lira 4 kuruş. Bunun 13 bin 414 lira 50 kuruşunu brüt asgari ücret, 2 bin 79 lira 25 kuruşunu sosyal güvenlik primi, 268 lira 29 kuruşunu işveren işsizlik sigorta primi oluşturuyor.
7
7
TÜRK-İŞ Başkanı Ergün Atalay, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, hükümet tarafının teklifini görmeden rakam konuşmayacaklarını söylemiş ve
14 bin TL civarında hesaplanan açlık sınırıyla hükümetin gelmesi halinde, “O zaman masadan kalkarız. Öyle şey olmaz” demişti.