×
  • Ana Sayfa
  • Gündem
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Magazin
  • Seyahat
  • Yaşam
  • Teknoloji
  • Sağlık
  • Kültür Sanat
  • Medya
  • Eğitim
  • Popüler Haberler
☰
  • Ana Sayfa
  • Ekonomi

Milyonlarca çalışana çifte tazminat müjdesi!

Çalışanların kendi istekleri ile işten ayrılsalar dahi hak kazandıkları ihbar tazminatı ve kıdem tazminatı hakkında önemli detaylar açıklandı. İşte tazminatınızı hesaplarken dikkat etmeniz gerekenler...

16/05/2021 09:47
16

Sosyal güvenlik mevzuatımız işverenleri olduğu kadar işçileri de koruyor. Kendi isteğiyle ya da isteği dışında işten çıkan vatandaşların da hak kazandığı tazminatlar ile ilgili merak edilen tüm detaylar açıklandı.

26

İSTİFA EDEN İŞÇİNİN DE TAZMİNAR HAKKI VAR

Kıdem tazminatı kendi istek ve kusuru dışında işten çıkartılan işçilere ödeniyor. Burada istifa eden işçinin de tazminat alma hakkı bulunuyor. Ancak bunun için 1475 sayılı yasada sıralanan emeklilik, askerlik emeklilikte yaş dışındaki şartları tamamlamak. Kadınlar için evlilik ve haklı fesih gibi şartların da oluşması gerekiyor. Kıdem tazminatı alabilmek için aynı işyerinde en az 1 yıl çalışmak gerekiyor.

36

6 AY KURALINA DİKKAT

İkinci tazminat biçimi ise ihbar tazminatı. İhbar tazminatında sizin işten ne şekilde ayrıldığınızın bir önemi yok. Yani istifa etseniz de işten çıkartılsanız da ihbar tazminatı şartları oluşabiliyor. İhbar tazminatının en önemli özelliği ise iki taraflı olması. İşverenin de işçinin de iş sözleşmesini feshedeceğini belli bir süre önce karşı tarafa bildirme zorunluluğu bulunuyor. Bu süreyi de o işyerindeki kıdeminiz yani çalışma zamanınız belirliyor. Bu süreye uymadan işten çıkartılan çalışanlara kıdemine göre ihbar tazminatı peşin olarak ödeniyor.

46

SÜRELER BELİRLENİYOR

Takvim'de yer alan habere göre, ihbar süresi 6 aydan 1,5 yıla kadar olan çalışma süresi için 4 hafta olurken, ödenecek ücret de 1 aylık maaş oluyor. 1.5 yıldan 3 yıla kadar çalışanlar için 6 hafta ve 1,5 aylık maaş, 3 yıldan fazla çalışma için ise 8 hafta yani 2 aylık maaş şeklinde ödeniyor. Eğer işçi bu sürelere uymadan işten ayrılırsa bu kez işverene aynı şekilde ödeme yapıyor.

56

YARGIDAN KARAR

Yargıtay 22. Hukuk Dairesi'nin kararı ile ihbar tazminatının sözleşmeyi bozan taraf tarafından ödeneceği de hükme bağlanmış oldu. İhbar tazminatının İş Sözleşmesi'ni fesheden tarafın karşı tarafa ödemesi gereken bir tazminat olduğunun vurgulandığı kararda; "İş Sözleşmesi'ni fesheden tarafın ihbar tazminatına hak kazanması mümkün olmaz" denildi.

66

İHBAR TAZMİNATI NASIL HESAPLANIYOR?

Brüt maaşı 5.000 TL olan 5 yıllık bir çalışanın ihbar tazminatı şöyle hesaplanıyor:

İhbar süresi 8 Hafta (56 gün)

5000/ 30 = 166,67 TL (günlük ücret)

56 gün X 166,67 = 9.334 TL (Brüt İhbar Tazminatı)

9.334 X %15 = 1.400 TL (gelir vergisi)

9.334 X %0,948 = 88,48 TL (damga vergisi)

9.334 - (1.400 + 88,48) = 7.845,52 TL (Ödenecek ihbar tazminatı)

Ekonomi Haberleri

Daha fazla haber:
© 2016

SuperHaber


‧ Ana Sayfa ‧ İletişim