×
  • Ana Sayfa
  • Gündem
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Magazin
  • Seyahat
  • Yaşam
  • Teknoloji
  • Sağlık
  • Kültür Sanat
  • Medya
  • Eğitim
  • Popüler Haberler
☰
  • Ana Sayfa
  • Ekonomi

İşsizlik maaşı alanlara çifte maaş müjdesi! 2 bin 862 TL ödeme yapılacak

Koronavirüs sürecinde maddi olarak iş ve işverenlerinin etkilenmemesi için devlet tarafından pek çok destek sağlanmaya devam ediyor. İşsiz kalan vatandaşlara 10 aya kadar verilen işsizlik maaşı yanında İŞKUR meslek kurslarına katılarak da vatandaşlar ek bir ödeme daha verileceği açıklandı. İşte işsizlik maaşınız kesilmeden çifte maaş alma imkanı detayları...

24/04/2021 12:19
114

İşinden kendi rızası dışında çıkan vatandaşlar maaşlarına göre 10 aya kadar işsizlik maaşı alabiliyor. Bunun yanı sıra işsizlik maaşı alırken ek olarak bir maaş alma hakkınız daha var. İşte işsizlik maaşına ek ayda en düşük 1.431 lira, en yüksek 2.862 TL alma fırsatı...

214

KORONAVİRÜS DÖNEMİNDE İŞSİZ KALANLAR İÇİN PEK ÇOK İMKAN

Takvim Gazetesi Ekonomi Müdürü Faruk Erdem'in yazısına göre, özellikle pandemi döneminde alınan tedbirler ile istihdamın önünü açacak birçok teşvik ve uygulama devreye alındı.

314

Kısa çalışma ödeneğinden nakdi ücret desteğine, işe geri dönüş teşviklerine kadar birçok uygulama ile hem işsizliğin önlenmesi hem de istihdamın korunması sağlandı. Bu noktada işsizler için de birçok düzenleme devrede.

414

İŞSİZLİK MAAŞI ALAN İŞKUR'DAN DA ÖDEME ALABİLİR

İŞKUR'a kayıt yaptıran işsizler işbaşı eğitim programlarına da katılabiliyor. İşbaşı eğitim programları haftada 45 saat, ayda 26 gün olarak uygulanıyor.

514

GÜNLÜK 108 TL FIRSATI

İş arayan statüsündeki vatandaşlar için günlük 108,68 TL, öğrenciler için 81,51 TL, işsizlik ödeneği alanlar için 54,34 TL zaruri gider ödemesi yapılıyor.

614

10 AY MAAŞ: İşsizler belli prim şartlarını tamamladıklarında, çalışma sürelerine göre 10 aya kadar süreyle maaş alabiliyor. Bu maaştan sadece damga vergisi kesiliyor. Bu yıl için işsize aylık en düşük 1.431 lira, en yüksek 2.862 TL ödeniyor.

714

İŞTE ANNE PROJESİ İLE GÜNLÜK 95 TL

şte Anne Projesi kapsamında 0-15 yaş arasında çocuğu olan, İş Kulübü faaliyetlerinden faydalanan ve akabinde işbaşı eğitim programlarına katılan kadınlara günlük 95 TL zaruri gider ödemesi yapılıyor.

814

ANNELERE 400 LİRA KREŞ DESTEĞİ

İmalat sektöründeki mesleklerde düzenlenecek işbaşı eğitim programlarına katılan kadınların bakmakla yükümlü oldukları 2-5 yaş arası çocukları için aylık 400 TL bakım desteği ödemesi yapılıyor.

914

İŞSİZLERE DANIŞMANLIK HİZMETİ

İŞKUR işsizlere danışmanlık hizmeti de veriyor.İş ve meslek danışmanları işsizlerin istihdamı için destek sağlıyor. Bunun için ilave bir ücret de alınmıyor.

1014

SAĞLIK PRİMLERİ ÖDENİYOR

İşsizlik ödeneği alan ya da işbaşı eğitim programlarına katılan işsizlerin iş kazası ve meslek hastalığı sigortası ile Genel Sağlık Sigortası prim giderleri karşılanıyor.

1114

Böylece bu süre içinde işsizin kendisi ve bakmakla yükümlü olduğu eş ve çocukları sağlık hizmetlerinden diğer sigortalılar gibi ücretsiz yararlanabiliyor.

1214

MESLEK EĞİTİM KURSU

Kuruma kayıtlı işsizler, 15 yaşını tamamlamak, yetiştirilecekleri mesleğe uygun özelliklere sahip olmak, işverenin aradığı özel şartları taşımak şartlarıyla açılacak kurslara katılıp yeni bir meslek ediniyor.

1314

Kurslar, günlük en az 5, en fazla 8 saat ve haftada 6 günü geçmemek üzere en az 30, en fazla 40 saat olabiliyor.

1414

GÜNLÜK 60 TL ÖDEME YAPILIYOR

Mesleki eğitim kurslarına katılan vatandaşlara, kurslara fiilen katıldıkları gün üzerinden; sanayi sektöründeki mesleklerde düzenlenen istihdam garantili mesleki eğitim kurslarına katılanlara günlük 60 TL zaruri gider ödemesi, geleneksel mesleklerde mesleki eğitim kurslarına katılanlara günlük 40 TL zaruri gider ödemesi, istihdam garantisiz mesleki eğitim kurslarına katılanlara günlük 30 TL zaruri gider ödemesi yapılıyor.

Ekonomi Haberleri

Daha fazla haber:
© 2016

SuperHaber


‧ Ana Sayfa ‧ İletişim