Esnafa destek devam ediyor: Ücretsiz izne çıkanlara 1500 TL!

Koronavirüs salgınının olumsuz etkileri tüm dünyayı sarsarken, Türkiye'de esnafa destekler hız kesmeden devam ediyor. Pandemide zorlu günler geçiren lokanta ve kafelere yeni destekler geldi. Ücretsiz izne çıkacak personele 1500 lira ödenirken, prim desteği ise 1341 lirayı bulacak.

Koronavirüs salgını başta yeme içme olmak üzere pek çok sektörü olumsuz etkilerken, zorlu günler geçiren esnafa verilen desteklere bir yenisi daha eklendi. Mevcut durumda sağlanan bazı destekler uzatılırken, Nisan ve Mayıs ayları için lokanta ve kafelere prim ve nakit desteği geliyor.

BAŞVURULAR E-DEVLET ÜZERİNDEN

Nisan ve Mayıs aylarında kısa çalışma sonrası verilen normalleşme desteğinden yararlanamayan kafe ve restoran çalışanlarının primlerini İŞKUR karşılayacak. Bu süre içinde ücretsiz izine çıkacak personele de işçi başına 1.500 TL ödenecek. Böylece işçiler iki ay için 3 bin lira alacak. Prim desteği ise 1.341 TL'yi bulacak.İşte esnaf için uygulanan destekler:
Kira ve Hibe Desteği: Basit usulde vergilendirilen küçük esnaf (Terzi, kantinci vs.) yararlanacak. 3 ay boyunca ayda 1.000 lira hibe desteği; ayrıca yine 3 ay boyunca aylık büyükşehirlerde 750 lira, diğer şehirlerde 500 lira kira desteği verilecek. Desteğe başvurular 30 Nisan'a kadar e-Devlet üzerinden yapılabilecek.

İŞÇİ BAŞINA 1.341 TL PRİM DESTEĞİ

Kısa Çalışma Ödeneği'nin bitmesiyle normal çalışmaya geçen işletmeler yararlanabilecek. İşçi başına 1.341,56 lira prim desteği verilecek. SGK ödemelerinden mahsup edilecek.

ÜCRETSİZ İZİNDE OLAN ÇALIŞAN BAŞINA 1.500 TL ÖDENECEK

Normalleşme desteği alamayan kafe ve restoranlar denetlenecek. İşçilerin 1.341,56 TL'lik prim desteğinin dışında ücretsiz izinde olanlar için çalışan başına 1.500 lira ödenecek. Başvurularla ilgili detaylar henüz netleşmedi.

CİRO KAYBI DESTEĞİ BAŞVURUSU 30 NİSAN'A KADAR YAPILABİLİR

Pandemi dolayısıyla kısıtlamalardan etkilenen ve cirosu 3 milyon liranın altında olup 2020 yılında yüzde 50 ve fazla kayıp yaşayan lokanta restoran ve kafeler yararlanacak. Kayıp cironun yüzde 3'ü ödenecek. Bu rakam 2 bin liradan az, 40 bin liradan çok olmayacak. Desteğe başvurular 30 Nisan'a kadar e-Devlet üzerinden yapılabilecek.

Ekonomi Haberleri