×
  • Ana Sayfa
  • Gündem
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Magazin
  • Seyahat
  • Yaşam
  • Teknoloji
  • Sağlık
  • Kültür Sanat
  • Medya
  • Eğitim
  • Popüler Haberler
☰
  • Ana Sayfa
  • Ekonomi

Asgari ücretle artan diğer ödemeler!

Asgari ücrete yeni yılda yapılacak zammın açıklanmasının ardından gözler diğer ödemelere çevrildi. Sadece 7 milyon asgari ücretliye maaş artışı olarak yansımayacak bu zam pek çok ödemede de artıla neden olacak. İşte detaylar...

28/12/2020 13:18
113

İşçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 2021'de geçerli olacak asgari ücreti belirleme çalışmaları kapsamında 4. ve son toplantısını bugün yaptı.

213

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın ev sahipliğindeki toplantıda, milyonlarca çalışanın merakla beklediği yeni asgari ücret rakamı belirlendi.

313

İşçi kesimini Türk-İş'in, işveren kesimini Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu'nun (TİSK) temsil ettiği toplantıda, 2021'de geçerli olacak asgari ücret rakamı Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk tarafından açıklandı.

413

ASGARİ ÜCRETİN DEĞİŞMESİ NELERİ ETKİLEYECEK

Asgari ücret değiştiğinde Asgari Geçim İndirimi (AGİ), kıdem ihbar tazminatı, Genel Sağlık Sigortası (GSS) primi, işsizlik sigortası, doğum-askerlik-yurt dışı borçlanmaları, Bağ-Kur sigortalısının prim tutarı, 65 yaş aylığı, engelli aylığı, evde bakım parası, geçici iş görmemezlik ödeneği, bireysel emeklilikte devletin katkı payı da asgari ücret ile birlikte değişecek rakamlardan olacak.

513

ASGARİ ÜCRETİN DEĞİŞTİRDİĞİ KALEMLER

Asgari ücret yüzde 21 ve net 500 lira artış yapılarak 2 bin 825 lira oldu.

1 Ocak 2021'den itibaren brüt 3 bin 570,50 lira, net 2 bin 825,90 kuruş olarak belirlendi.

613

KIDEM TAZMİNATI

Kıdem tazminatı tavanı 7 bin 117,17 liradan 8 bin 651,62 liraya yükseldi.

713

İŞSİZLİK MAAŞI

İşsizlik maaşı ise ödenen tutara göre değişiklik gösterdi. İşsizlik maaşı 1.168,27 lira alanın maaşı 1.420,14 liraya, 1.389,37 lira alanın maaşı 1.688,91 liraya, 2 bin 336,53 lira alanın maaşı 2 bin 840,28 liraya çıktı.

813

İŞ GÖRMEZLİK ÖDENEĞİ

İş görmezlik ödeneğine asgari ücrete yapılan yüzde 21,56 oranında zam geldi.

913

DOĞUM VE ASKERLİK BORÇLANMASI

Doğum ve askerlik borçlanması günlük en düşük 31,39 liradan 38,15 liraya, en yüksek ise 235,44 liradan 286,20 liraya yükseldi.

1013

GENEL SAĞLIK SİGORTASI

Genel sağlık sigortası (GSS) primi 88,29 liradan 107,32 liraya çıktı.

1113

65 YAŞ ÜSTÜ AYLIĞI

Yaşlılık aylığı 711,5 liradan 864,89 liraya, engellilere ödenen aylık 851,95 liradan 1.035,63 liraya yükseldi.

1213

AGİ ÖDEMESİ

En düşük AGİ 268,162 lira, en yüksek ise 456,12 lira olarak belirlendi.

1313

Ekonomi Haberleri

Daha fazla haber:
© 2016

SuperHaber


‧ Ana Sayfa ‧ İletişim