2027 yılına sayılı günler kala gözler emekli aylığına çevrildi. Emeklilerin ocak ayında alacağı zam ve ek ödemelere ilişkin çalışmalar sürerken, seyyanen zam ve refah payı seçenekleri masaya yatırıldı. Peki, Ocak ayında en düşük emekli maaşlarına ne kadar zam yapılacak? En düşük emekli aylığına kaç TL zam ilavesi yapılacak? Ocak ayında yapılacak zam ve refah payı düzenlemesi için çalışmalar hız kazandı. Kriter bazlı ek ödeme formülü ile en düşük emekli aylığının 30 bin TL seviyesine yaklaşması bekleniyor.
OCAK AYINDA 3N DÜŞÜK EMEKLİ MAAŞINA NE KADAR ZAM YAPILACAK? İŞTE PRİM GÜNÜNE GÖRE YENİ MAAŞ TABLOSU
Sabah'ta yer alan habere göre Orta Vadeli Program (OVP) ve bütçe hedefleri doğrultusunda temmuz-aralık dönemini kapsayan enflasyon zam senaryoları şekillendi.
SSK ve BAĞ-KUR Emeklileri: Yaklaşık %10 zam beklentisine göre;
25.000 TL alanın maaşı 27.500 TL’ye,
30.000 TL alanın maaşı 33.000 TL’ye,
40.000 TL alanın maaşı ise 44.000 TL’ye yükselecek.
Mevcut 23.552 TL olan en düşük emekli aylığının yüzde 10 artışla 25.907 TL’ye çıkması ve yasal düzenlemeyle 26.000 TL’ye tamamlanması öngörülüyor.
Memur Emeklileri: Toplu sözleşme ve enflasyon farkı hesabı ile artış oranının yaklaşık %8 olması bekleniyor. Böylece 31.528 TL olan en düşük memur emekli aylığı 34.050 TL’ye ulaşacak.
3 KRİTİK ÖLÇÜT GELİYOR
Refah payı ek ödemesinde adil bir dağılım sağlamak amacıyla basamaklı sistem üzerinde duruluyor. Ek ödeme tutarını doğrudan etkileyecek kriterler şunlar:
Prim Gün Sayısı: 3.600, 4.700 ve 9.000+ gibi basamaklar oluşturularak daha çok prim ödeyene daha yüksek ödeme verilecek.
Ödenen Prim Miktarı ve Yaş: Yüksek prim ödeyenler ve yaş kriterini karşılayanlar üst dilimden faydalanacak.
Statü ve Çalışma Durumu: Emekli Sandığı, SSK, BAĞ-KUR ayrımı, yurt dışı borçlanması ve aktif çalışıp çalışmama durumu da hesaplamalara dahil edilecek.
EN DÜŞÜK EMEKLİ AYLIĞI 30 BİN TL'YE YAKLAŞABİLİR
Yüzde 15 ek ödeme senaryosuna göre, enflasyon zammıyla yaklaşık 26 bin TL’ye çıkması beklenen en düşük emekli aylığının 29 bin 900 TL ile 30 bin TL seviyesine ulaşabileceği hesaplanıyor.
En düşük memur emekli aylığının ise yüzde 8’lik artışla 34 bin 50 TL’ye yükselmesinin ardından yüzde 15 ek ödeme uygulanması halinde yaklaşık 39 bin 158 TL’ye çıkabileceği öngörülüyor.