×
  • Ana Sayfa
  • Gündem
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Magazin
  • Seyahat
  • Yaşam
  • Teknoloji
  • Sağlık
  • Kültür Sanat
  • Medya
  • Eğitim
  • Popüler Haberler
☰
  • Ana Sayfa
  • Ekonomi

İşte olası asgari ücret zamları!

2021 yılı asgari ücret görüşmeleri devam ediyor. Bu yıl koronavirüs tedbirleri kapsamında internet ortamında düzenlenen toplantılarda maaşlara ne kadar zam yapılacağı büyük merak konusu... Peki toplantıdan çıkacak zam oranlarına göre maaşlar kaç lira olacak? İşte detaylar...

08/12/2020 09:15
116

Asgari ücret maratonu devam ediyor. İlk toplantı geçtiğimiz hafta gerçekleştirildi ve temenniler iletildi. Toplamda 4 kez toplanacak olan Asgari Ücret Komisyonu’ndan ay sonuna doğru kararın çıkması bekleniyor.

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, asgari ücretin uzlaşı ile belirlenmesinden yana olduklarını ve hem işçi hem de işveren tarafından memnuniyetle karşılanacak bir rakamın ortaya çıkmasını istedi. İkinci toplantı 15 Aralık, üçüncü toplantı ise 22 Aralık’ta gerçekleştirilecek.

216

2020 yılında 2943 lira brüt, 2324 lira net olan asgari ücrete ilişkin olası artış rakamları konuşuluyor.

Asgari ücrete yapılan zam sadece maaşı değil birçok kalemde etkili oluyor ve artışlar yaşanıyor.

İşte Hürriyet'ten Burak Taşçı'nın haberine göre olası zamlar:

316

Yüzde 7 zam: 2486.68 lira

Yüzde 8 zam: 2509.92 lira

Yüzde 9 zam: 2533.16 lira

416

Yüzde 10 zam: 2556.4 lira

Yüzde 11 zam: 2579.64 lira

Yüzde 12 zam: 2602.88 lira

516

Yüzde 13 zam: 2626.12 lira

Yüzde 14 zam: 2646.36 lira

Yüzde 15 zam: 2672.6 lira

616

Yüzde 16 zam: 2695.84 lira

Yüzde 17 zam: 2719.08 lira

Yüzde 18 zam: 2742.32 lira

716

Yüzde 19 zam: 2765.56 lira

Yüzde 20 zam: 2788.8 lira

Yüzde 21 zam: 2812.04 lira

816

Yüzde 22 zam: 2835.28 lira

Yüzde 23 zam: 2858.52 lira

Yüzde 24 zam: 2881.76 lira

916

Yüzde 25 zam: 2905 lira

Yüzde 26 zam: 2928.24

Yüzde 27 zam: 2951.48 lira

1016

Yüzde 28 zam: 2974.72 lira

Yüzde 29 zam: 2997.96 lira

Yüzde 30 zam: 3021.1 lira

1116

Yüzde 31 zam: 3044.44 lira

Yüzde 32 zam: 3067.68 lira

Yüzde 33 zam: 3090.92 lira

1216

Yüzde 34 zam: 3114.16 lira

Yüzde 35 zam: 3137.4 lira

1316

Asgari ücretle birlikte artış yaşanacak kalemler:

İş görmezlik ödeneği

Asgari geçim indirimi

1416

Kıdem tazminatı tavanı

Doğum ve askerlik borçlanması

1516

Çalışanların sigorta primleri

Genel sağlık sigortası primi

1616

İşsizlik maaşı

Yaşlılık, evde bakım, engelli maaşından yararlanma gelir sınırı

Kısa çalışma ödeneği asgari ücrete yapılan zam kadar artmış olacak.

Ekonomi Haberleri

Daha fazla haber:
© 2016

SuperHaber


‧ Ana Sayfa ‧ İletişim