ABD ablukası sonrası bilanço! Hürmüz Boğazı'ndan yalnızca 23 gemi geçti
ABD'nin anlaşmaya varılamaması üzerine Hürmüz Boğazı'nda başlattığı ambargonun bilançosu ortaya çıktı. 13-15 Nisan tarihleri arasında sadece 23 geminin geçebildiği kaydedildi.
ABD ile İran arasında Pakistan'ın başkenti İslamabad'da yapılan görüşmelerden sonuç çıkmaması üzerine başlatılan ablukanın bilançosu ortaya çıktı.
ABD ablukası sonrası İran'ın bağlantıda olduğu tankerler Umman Körfezi'nde beklerken, İran dışı kargoların ise Arap Denizi'ne doğru serbest şekilde hareket ettiği öğrenildi. 13-15 Nisan tarihleri arasında toplam gemi geçişi 23 olarak kaydedildi.
Hürmüz Boğazı'ndaki üç günlük gemi trafiği şu şekilde:
13 Nisan ➜ 8 gemi
14 Nisan ➜ 9 gemi
15 Nisan ➜ 6 gemi
Bu hafta içinde yeniden görüşmesi beklene ABD ile İran'ın bu konuyu çözmesi ve boğaz trafiğini rahatlatacak bir orta noktada buluşması bekleniyor.
Bloomberg'in haberine göre İki ülke arasında savaşın sona ermesi için yoğun bir diplomasi trafiği yürüten Türkiye'nin, bu hafta sonu Pakistan, Suudi Arabistan ve muhtemelen Mısır ile bölgesel bir güvenlik platformu oluşturma konusunda görüşmelere ev sahipliği yapmaya hazırlandığı ifade edildi.
Kaynak: AA


