Uluslararası Sıfır Atık Günü'nde Emine Erdoğan'dan dünyaya çağrı: 673 milyon insan açken israf edemeyiz!
Uluslararası Sıfır Atık Günü’nde tüm Türkiye aynı anda yayınlanan kamu spotuna kilitlendi. Emine Erdoğan, video mesajında bu yılın temasını "gıda israfı" olarak açıkladı ve sarsıcı gerçeği hatırlattı: "Dünyada 673 milyon insan açlıkla mücadele ediyor. Bu gidişata hep birlikte dur diyelim."
Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından kabul edilen ve Türkiye’nin küresel çevre diplomasisindeki en büyük başarılarından biri olan 30 Mart Uluslararası Sıfır Atık Günü, bugün tüm dünyada ve ülkemizde çeşitli etkinliklerle kutlanıyor.
GIDA İSRAFIYLA MÜCADELE ÇAĞRISI
Sıfır Atık hareketinin öncüsü Emine Erdoğan, yayınladığı video mesajda gıda israfının insani ve vicdani boyutuna dikkat çekti. Erdoğan, dünyadaki açlık sorunu ile israf arasındaki ters orantıyı şu sözlerle vurguladı:
“Bu yılki temamızı 'gıda israfı' olarak belirledik. Dünyada 673 milyon insan açlıkla mücadele ediyor. Bu gidişata hep birlikte dur diyelim. Çocukların aç kalmadığı adil bir dünyayı omuz omuza kuralım.”
TÜRKİYE AYNI ANDA İZLEDİ: SIFIR ATIK KAMU SPOTU YAYINDA
Günün en dikkat çeken gelişmesi ise Sıfır Atık Vakfı tarafından hazırlanan yeni kamu spotu oldu. Türkiye genelindeki tüm televizyon kanallarında aynı anda yayına giren kamu spotu, israfın doğaya ve insanlığa verdiği zararı çarpıcı görsellerle gözler önüne serdi.
SIFIR ATIK VAKFI’NDAN "ADİL DÜNYA" VURGUSU
Vakıf tarafından hazırlanan görsellerde ve videoda, bireysel alışkanlıkların değiştirilmesinin küresel bir dönüşümü tetikleyeceği mesajı verildi. Özellikle mutfaklarda başlayan israfın önüne geçilmesi için toplumun her kesimine çağrıda bulunuldu.
