60 farklı ülkeden 130 yabancı şair katılım sağladı
12’inci Uluslararası İstanbulensis Şiir Festivali, Prof. Dr. Necmettin Erbakan Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen kapanış töreniyle sona erdi. Aydos Kalesi’nde başlayan ve üç gün boyunca şiir konserleri, okul buluşmaları, söyleşiler, konserler ve İstanbulensis Şiir Yarışması ödül töreniyle dopdolu geçen festivalde yurt içinden ve yurt dışından şairler Sultanbeyli’de ağırlandı
Sultanbeyli Belediyesi tarafından bu yıl 12’ncisi düzenlenen Uluslararası İstanbulensis Şiir Festivali sona erdi. Kapanış töreninde konuşan Sultanbeyli Belediye Başkanı Ali Tombaş, “Yurt içinden ve yurt dışından gelen şairlerle, 3 gün boyunca şiirin ve edebiyat ikliminde buluşmanın mutluluğunu yaşadık.” dedi. Programa Sultanbeyli Belediye Başkanı Ali Tombaş’ın yanı sıra Sultanbeyli Kaymakamı Kemal Şahin, AK Parti Sultanbeyli İlçe Başkanı Ayhan Üşdi ve çok sayıda vatandaş katıldı.
3 gün sürdü.

ŞİİR YARIŞMASINA 300 BAŞVURU GELDİ
Başkan Tombaş, festival kapsamında düzenlenen İstanbulensis Şiir Yarışması’na da değinerek, “Ortaokul, lise ve yetişkin kategorilerinde düzenlediğimiz şiir yarışmamıza 300’e yakın başvuru yapıldı. Dereceye giren kardeşlerimize ödüllerini takdim ettik. Yarışmaya katılan tüm şiirseverleri gönülden tebrik ediyorum. Her bir başvuru, şiire duyulan ilginin ve gençlerimizdeki edebiyat sevgisinin güzel bir göstergesidir.” ifadelerini kullandı. İstanbulensis Şiir Festivali’nin her yıl daha da güçlenen bir kültür buluşmasına dönüştüğünü belirten Başkan Ali Tombaş, Sultanbeyli’de kültür ve sanat çalışmalarını artırarak sürdüreceklerini söyledi. Başkan Tombaş, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “Bugüne kadar İstanbulensis Şiir Festivalimiz kapsamında 60 farklı ülkeden 130 yabancı şairi, Türkiye’den ise 170 şairimizi Sultanbeyli’mizde misafir ettik. Bu yıl da yerli ve yabancı olmak üzere 30’un üzerinde şairimize ev sahipliği yaptık. Çocuklarımızın, gençlerimizin ve tüm hemşehrilerimizin nitelikli kültür sanat etkinlikleriyle buluşması için var gücümüzle çalışıyoruz.