Onlarcası intihar ediyor, ordu gizliyor! Gazze'deki katliama katılan İsrail askeri ABD'de intihar etti...
Gazze Şeridi’ndeki soykırım saldırılarında görev alan 23 yaşındaki İsrail askeri Alex Miller, ABD’nin Miami kentinde intihar etti. Miller’ın Gazze’de ölen yakın bir arkadaşının ardından ağır psikolojik travma yaşadığı belirtildi. 7 Ekim 2023’ten bu yana onlarca İsrail askerinin intihar ettiği öne sürülürken, İsrail ordusunun bu ölümleri savaş kaynaklı kayıp olarak kabul etmediği ortaya çıktı.
İsrail'in Gazze'deki katliamlarına katılan askerlerin yaşadığı ağır psikolojik çöküş ve intihar vakalarına bir yenisi daha eklendi. Gazze Şeridi'ne yönelik acımasız saldırılarda aktif görev aldığı belirtilen 23 yaşındaki İsrail askeri Alex Miller'ın, ABD'nin Miami kentinde yaşamına son verdiği bildirildi.
HAN YUNUS'TAKİ ÖLÜMÜN ARDINDAN AĞIR TRAVMA YAŞADI
İsrail’in önde gelen gazetelerinden Haaretz'in aktardığı bilgilere göre; 23 yaşındaki Alex Miller’ın, Haziran 2025’te Gazze’nin Han Yunus kentinde hayatını kaybeden bir asker arkadaşının ölümünden büyük ölçüde etkilendiği ve bu kayıp sonrası ağır bir bunalıma girdiği belirtildi.
REHABİLİTASYONDAN SONRA YENİDEN GAZZE'YE GÖNDERİLMİŞTİ
Haberin detaylarında, intihar eden asker Miller'ın kirli savaş geçmişine dair dikkat çeken ayrıntılar paylaşıldı. Miller’ın daha önce işgal altındaki Batı Şeria’da yürütülen operasyonlar sırasında yaralandığı, gördüğü rehabilitasyon sürecinin ardından hızla yeniden orduya katıldığı ve doğrudan Gazze’deki soykırım saldırılarında görevlendirildiği ifade edildi.
İSRAİL ORDUSU ONLARCA İNTİHARI SAVAŞ KAYBI SAYMIYOR
İsrail basınında yer alan çarpıcı iddialara göre, Gazze saldırılarının başladığı 7 Ekim 2023’ten bu yana psikolojisi bozulan onlarca İsrail askeri intihar ederek canına kıydı. Ancak Netanyahu hükümeti ve İsrail ordusunun, özellikle terhis edildikten sonra gerçekleşen intiharları "savaş kaynaklı ölüm" olarak kabul etmeyerek kamuoyundan ve resmi kayıtlardan gizlediği vurgulandı.

