Konya Selçuklu Belediyesi'nden Dünya Sağlık Günü’nde anlamlı iki açılış! Ebe Gebe Okulu ve Toplum Ruh Sağlığı Merkezi hizmete açıldı
Konya Selçuklu İlçe Belediyesi, 7 Nisan Dünya Sağlık Günü’nde sağlık alanındaki yatırımlarına iki önemli tesis daha ekledi. İlk Adım Ebe Gebe Okulu’nun ikincisi ile Toplum Ruh Sağlığı Merkezi ve Sağlıklı Hayat Merkezi aynı anda hizmete açıldı.
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu’nun katılımıyla gerçekleştirilen açılışta, Selçuklu Belediyesi’nin sağlık altyapısını güçlendirme çalışmaları bir kez daha öne çıktı.
Toplamda 10 Aile Sağlığı Merkezi, 4 adet 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonu ve 1 GETAT merkezi olmak üzere son 7 yılda birçok tesis kazandıran belediye, yeni yatırımlarla koruyucu hekimlik ve birinci basamak sağlık hizmetlerini daha da güçlendirmeyi hedefliyor.
Başkan Pekyatırmacı: “Güçlü Aile Yapısı En Önemli Çıktımız Olacak”
Selçuklu Belediye Başkanı Ahmet Pekyatırmacı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın himayesinde yürütülen İlk Adım Ebe Gebe Okulu projesinin ilk uygulamasını 2019’da Selçuklu’da başlattıklarını hatırlatarak şöyle konuştu:
“Bugüne kadar binlerce anne adayımız okulumuzdan hizmet aldı ve eğitmenlerimizin destekleriyle hamilelik ve doğum süreçlerini en sağlıklı şekilde tamamladı. Sağlıklı gebelik, sağlıklı doğum ve sağlıklı çocukla birlikte güçlü aile yapısı da bu projenin en önemli çıktılarından biri olacak.
Mahperi Hatun Sosyal Tesisimizi yeniden düzenleyerek zemin katını Sağlıklı Hayat Merkezi, birinci katını ise Mahperi Hatun İlk Adım Ebe Gebe Okulu olarak hizmete açtık. Bu okul, Konya’da gebe eğitimlerinin yaygınlaştırılması noktasında büyük katkı sağlayacak.”
“Hemşehrilerimizin Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerine Erişimini Kolaylaştırıyoruz”
Başkan Pekyatırmacı, “Selçuklu Belediyesi olarak tüm hemşehrilerimizin birinci basamak sağlık hizmetlerine en hızlı, en güvenli ve en nitelikli şekilde ulaşabilmeleri için kararlılıkla çalışıyoruz. Yapımı devam eden 6 Aile Sağlığı Merkezi ve 1 adet 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonu ile birlikte bu alandaki yatırımlarımızı sürdüreceğiz” dedi.
Bakan Memişoğlu: “Sezaryen Oranı Yüzde 30’a Geriledi”
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, İlk Adım Ebe Gebe Okulu projesinin gebe eğitimleri açısından önemli bir örnek olduğunu belirterek, “Bugün Konya’mızda yürüttüğümüz eğitim süreçlerine dahil olan anne adaylarımızda sezaryen oranı yüzde 30’a gerilemiş durumda. Bu oran, tüm Türkiye’ye örnek olması gereken bir tablodur” diye konuştu.
Bakan Memişoğlu, Sağlıklı Hayat Merkezi ile Toplum Ruh Sağlığı Merkezi’nin “Sağlıklı Türkiye Yüzyılı” hedefleri doğrultusunda koruyucu hekimliğin güçlendirilmesi açısından kritik öneme sahip olduğunu vurguladı ve Selçuklu Belediyesi’ne teşekkür etti.
Açılışın ardından dua edildi, kurdele kesildi ve Bakan Memişoğlu ile protokol üyeleri her iki tesisi de gezerek incelemelerde bulundu.
Kaynak: Haber Merkezi