Hürmüz Boğazı kapatıldı, petrol fiyatları yükseldi: İran petrolünü en çok alan ülkeler...
Hürmüz Boğazı’nın fiilen kapatılmasının ardından petrol fiyatları 82 solar seviyesine yükseldi. Tahran'ın satışlarının %90'ından fazlasını Çin tek başına alırken, Suriye ikinci sırada yer aldı.
Orta Doğu’da gerilim tırmanıyor. 28 Şubat günü ABD ve İsrail’in başlattığı İran savaşında sıcak gelişmeler yaşanıyor.
Bu kapsamda dünya çapında takip edilen en kritik konulardan biri de Hürmüz Boğazı.
Dünyadaki petrol ihtiyacının yaklaşık olarak beşte biri, yani günde yaklaşık 20 milyon varil petrolün geçtiği Hürmüz Boğazı ciddi önem taşıyor.
Hürmüz Boğazı Arap denizi olarak da bilinen Basra Körfezine bağlantı sağlıyor. Konumu bakımında OPEC ülkelerinin Asya'daki müşterilerine petrol sevkiyatı için kritik bir nokta haline geliyor.
İran, söz konusu savaş kapsamında Hürmüz Boğazı’nı kapattı. Bu noktada, İran Devrim Muhafızları, geçiş yasağı ilan ettiği Hürmüz Boğazı’ndan geçmeye çalışan 10 petrol tankerini de vurduklarını açıkladı.
PETROL FİYATLARI YÜKSELDİ
Aynı zamanda Hürmüz Boğazı’nın fiilen kapatılmasının ardından petrol fiyatları 82 dolar seviyesine yükseldi.
İran Devlet Televizyonu’na konuşan Devrim Muhafızları Lideri, petrol fiyatlarının daha da yükseleceğini söyleyerek, “Petrol 82 dolara çıktı ve daha 200 dolara çıkacak” dedi.
Bir diğer yandan İran petrolünü en fazla alan ülkeler de merak ediliyor.
Buna göre sıralama şu şekilde;
1- Çin- %90.9
2- Suriye- % 3.3
3- BAE- %2
4-Venezuela -%1.3
5-Irak - %0.9
6-Türkiye %0.6
7-Malezya- %0.4
8-Umman-%0.3
9-Sri Lanka-%0.2
10-Lübnan-%0.2